Sisustussuunnittelija Lappeenranta

– luotettava ammattilainen –

  • Etusivu
    • Kestävä sisustaminen
    • Suunnittelija Johanna
    • Kuvagalleria uudistuksista
  • Palvelut
    • Kahvia & ideoita
    • Sisustusideat ja luonnokset
    • Osittainen sisustussuunnitelma
    • Täydellinen sisustussuunnitelma
    • Sisustuskonsultaatio
    • Toteutus
  • Tuotteet
    • Kiintokalusteet | Puustelli & Puustelli Miinus
    • Tapetit | Sandberg, Harlequin
    • Matot | VM-Carpet
    • Verhot | Pagunette
  • Yrityksille
  • Galleria
  • Blogi
  • UKK
  • Ota yhteyttä

in Sisustussuunnittelu

Asiakkaan kokemuksia sisustussuunnittelusta – näin eteni yksiön sisustusprojekti Uudistimen kanssa

Yhteistyö sisustussuunnittelijan kanssa on monelle uusi ja jännittävä tilanne. Miltä tuntuu kutsua vieras ihminen omaan kotiin? Millä tavoin ammattilainen kotiani arvioi? Kuinka suunnitteluyhteistyö etenee, ja saanko lopputulokseksi sitä, mitä toivoin?

Television sisustusohjelmista on voinut muodostua kuva, että toimeksiannon saatuaan suunnittelija piirtelee omavaltaisesti haluamansa kokonaisuuden ja lopputulos paljastuu asiakkaalle vasta loppumetreillä. Tosielämässä suunnitteluprosessi on kuitenkin aivan toisenlainen – se perustuu vuoropuheluun ja asiakkaan toiveiden kuuntelemiseen.

Koska suunnittelijana en ole paras henkilö kertomaan, miltä yhteistyö sisustussuunnittelijan kanssa asiakkaan näkökulmasta näyttää ja tuntuu, pyysin kertomusta sisustusprojektin etenemisestä todelliselta kokemusasiantuntijalta – omalta asiakkaaltani.

Yksiön sisustus – asiakkaan tarina

Tilasin Johannalta yksiöni olo-ruokailutilan suunnittelun. Halusin pieneen tilaan toimivan kalusteratkaisun ilman että siitä tulisi liian ahdas ja että sisustuksesta sekä sen värimaailmasta tulisi mukavan kodikas.

Suunnittelutapaaminen oli ensikertalaiselle jännittävä tapahtuma. Johanna osasi hyvin kysellä ajatuksistani, ja nopeasti päästiinkin jo valitsemaan mieluista värimaailmaa sisustukseen. Luonnosten saavuttua ilokseni huomasin, että Johanna oli saanut ajatuksistani hienosti kiinni ja sai mahtumaan isommat huonekalut tilaan kuin olin ajatellut. Värimalleja oli muutamia, joista sitten valitsin itselleni mieluisimman.

Seuraava tapaaminen meillä oli huonekaluliikkeessä, jossa koin todella olevani sisustussuunnittelijan asiakkaana. Johanna kierrätti minut katsomassa kaikkia suunnittelemiaan vaihtoehtoja. Alkuperäiset sohvat eivät istuinmukavuudeltaan miellyttäneet minua, mutta nopeasti löydettiin korvaava tuote. Budjetissakin pysyttiin hyvin – päätin panostaa sohvaan hieman enemmän, mutta vastaavasti valitsimme hieman edullisemman ruokailuryhmän. Lopulta kalusteiden yhteenlaskettu hinta jäi jopa odotettua edullisemmaksi, ja lisäksi suosittiin kotimaisia tuotteita, mikä on myös minulle tärkeää. Tekstiilit Johanna tilasi suoraan jälleenmyyjältä, ja minun tehtäväkseni jäi ainoastaan valmiiden tuotteiden noutaminen. Taulusta ja viherkasvista sain Johannalta suoraan ehdotukset sähköpostiin tilausohjeineen.

Kokonaisuudessaan Johannalta saatu palvelu oli erittäin ammattitaitoista, joustavaa ja asiakaslähtöistä. Minulle tärkeät asiat toteutuivat, ja minulle jäi todella hyvä mieli tästä projektista ja sen lopputuloksesta.

Miten sisustussuunnitteluprojekti etenee?

Tässä projektissa suunnittelukohteena oli yksiö, mutta projektin eteneminen noudattelee suunnittelukohteen mittakaavasta riippumatta tyypillisesti hyvin pitkälti samaa kaavaa:

1. Kartoitustapaaminen
2. Tarjous
3. Luonnossuunnitelma ja kommenttikierros
4. Tarkempi suunnittelu
5. Valintojen dokumentointi

Laajemmissa suunnitelmissa kommenttikierroksia voi olla useampia, ja ne voivat toteutua projektiin parhaiten soveltuvalla tavalla: suunnittelukohteessa, neuvottelupöydän äärellä tai vaikka sisustusliikkeessä – kuten tässä projektissa. Yksittäisiin konsultaatiokäynteihin tai idealuonnoksiin tällainen projektinkulku ei kuitenkaan päde.

Mitä sisustussuunnittelijan palveluihin kuuluu?

Sisustussuunnittelijan työ on parhaimmillaan yhdistelmä monipuolista asiantuntijatyötä ja laadukasta asiakaspalvelua. Hyvä suunnittelija:

– perehtyy asiakkaan yksilöllisiin tarpeisiin ja toiveisiin huolellisesti
– tutustuu suunnittelukohteeseen ja sen mahdollisuuksiin ja rajoituksiin
– kartoittaa kohteeseen ja projektiin soveltuvia ratkaisuvaihtoehtoja
– koostaa ehdotukset asiakkaalle kommentoitavaksi
– kuuntelee asiakkaan palautetta ja huomioi sen suunnittelutyössä
– hyödyntää suunnittelutyössä ammattitaitoaan ja hyvän suunnittelun periaatteita
– ohjaa muiden alojen asiantuntijoille tehtävät, jotka eivät kuulu sisustussuunnittelijan vastuualueeseen.

Ota yhteyttä ja varaa maksuton kartoituskäynti!

Jos sinulla on tarve sisustussuunnittelijalle tai suunnitelmissa uudistus, johon kaipaisit sisustusammattilaisen apua, ota yhteyttä ja varaa maksuton kartoituskäynti!

Kuvia tästä ja muistakin suunnittelemistani kohteista löydä kuvagalleriastani.

« Materiaalivalinnat sisustuksessa – kuinka vältän virhehankinnat?

johanna huomo

Sisustussuunnittelija SI

puh

044 077 4409

email

johanna@uudistin.fi

© 2025 - UUDISTIN

Sivustomme käyttää evästeitä

Sivustomme käyttää evästeitä. Hyväksymällä tämän voimme taata parhaan käyttökokemuksen verkkosivuillamme. Lue lisää.

Valitse evästeet
Osa evästeistä vaaditaan verkkosivuston toimintaan ja osa mahdollistaa erinäisten lisäominaisuuksien käytön. Voit alla olevasta listasta määrittää, mitä vaihtoehtoisia evästeitä on lupa käyttää. Rastita ne kohdat, jotka sallit. Voit lukea lisätietoja evästekäytännöistämme täältä.

Huom! Jos olet aiemmin sallinnut vain tietyt evästeet, näkyvät ne automaattisesti rastitettuina. Voit poistaa hyväksynnän poistamalla rastin ja tallentamalla asetukset uudelleen.

Hyväksyn valitut valinnaiset Hyväksyn valinnaiset Näytä vaihtoehdot Kiellän valinnaiset